Pszichopedagógiai tanácsadás

A gyermekek nevelésében és oktatásában sok jó és kevésbé jó szakirodalom is napvilágot látott már. Kapunk jó és kevésbé jó tanácsokat mindenkitől: anyutól, nagyitól, az utcai ismeretlentől. De a gyermek, aki hozzánk érkezett a mi, csakis a mi felelősségünk.
Kétségek, aggodalmak, félelmek övezik a nevelés útját. Jól csinálom? Hogy csináljam jobban? Mit tehetnék, hogy jobban fejlődjön?

Aztán egy napon felmerül az a gondolat is: nem fejlődik tankönyvszerűen a gyermekem, ez már súlyos gond? Még nem beszél, baj? Nem szobatiszta, ez mikortól probléma? Nem tudok hatni rá észérvekkel, mit tehetnék? Hova vihetem, ha az óvodában / iskolában gondokat jelez a pedagógus? Fejlesszem, ne fejlesszem? És ha fejlesztem, hogyan, mivel?

Ilyen kérdésekkel mindannyian szembesülünk a gyermek által számunkra kijelölt utunkon. Teljesen természetes, hogy felmerül bennünk, hiszen a legjobbat szeretnénk neki, a legteljesebb és legszebb életet, hiszen a gyermek életünk legfontosabb része. Jövőnk és reményünk.

gyp-tanacsadas-01

Pszichopedagógus terapeuta és látássérültek pedagógiája szakon tanárként végeztem 2007-ben a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolán. Jelenleg 7. éve főállásban a Vadaskert Általános Iskola osztálytanítója, gyógypedagógusa vagyok. Azért nyitom meg most egy különleges, és viszonylag ritka lehetőségét a konzultációnak szakember és szülő között, mert szeretném Önt és Gyermekét támogatni, kísérni az oktatási rendszer, a nevelési elvek, az internet túlzsúfolt információáradatának és saját esetleges bizonytalanságának útvesztőjében.

A probléma lehetőség arra, hogy fejlődjünk.

A pszichopedagógiai tanácsadás területei:
• Anamnézissel és a gyermek pedagógiai vizsgálatával kijelölhetővé válik, hogy van-e szükség további vizsgálatra, illetve milyen irányú legyen a fejlesztés
• Eligazodást nyújtok az oktatás, a nevelési tanácsadók, a pedagógiai szakszolgálatok és szakértői biztosságok rendszerében
• A kommunikáció és a kapcsolatépítés segítem elő a szülők és a különböző szakemberek között
• Beilleszkedési, tanulási és magatartási zavarok okainak feltérképezése, kivitelezhető kezelési, fejlesztési lehetőségek, megoldások közös keresése
• Közreműködés a tanulási sikertelenség okainak megelőzésében, feltárásában, csökkentésében, kompenzálásában, valamint a korrekciós terv kidolgozásában
• Iskolaválasztási tanácsadás, pályaválasztási tanácsadás a gyermek képességeinek és szükségleteinek figyelembe vételével
• Átmenetek megsegítése, a diagnózisig vezető út és az addig megteendő lépésekben való segítségnyújtás
• Lélekkönnyítő beszélgetés
• Az integráció elősegítése

gyp-tanacsadas-02

Fontosnak tartom kiemelni, hogy nem csak sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésében, oktatásában van szükség segítségnyújtásra. Gyakran nem érezzük olyan súlyosnak a gondokat, valahogy mégis elveszünk az óvodai/iskolai rendszerben.

Bármi is legyen oka bizonytalanságának, örömmel segítek. Kérdéseivel keressen bátran!